أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ...؟

اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن یُوسُفَ

أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ...؟

اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن یُوسُفَ

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

به نام او...

پرده اول:

تاریخ از ابتدا تا انتها بر فراز ستون هایی به نام «وعده های الهی» سامان گرفته است. برای مثال اگر در زمان عقب بیاییم وعده هایی مانند بهشت های هفتگانه، قبل تر از آن وعده قیامت، قبل تر وعده ظهور و سرزمین های بعد از ظهور، وعده آخرالزمان و ... در این میان هر زمانی به ناچار بین دو وعده الهی قرار دارد و به سمت یک وعده جلو می رود. اما این میان آن چیزی که می تواند فضا را به سمت وعده بعده هدایت و راهنمایی کند «آیات» الهی هستند. آیاتی که خارج از توانایی بشر هستند و حاکی از اتفاقی بزرگ در راستای وعده آینده هستند.

پرده دوم:

وَقَضَیْنَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا ﴿اسراء-4 و در کتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که قطعا دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشى بسیار بزرگى برخواهید خاست. فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿اسراء-5 پس آنگاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد بندگانى از خود را که سخت نیرومندند بر شما مى‏ گماریم تا میان خانه ‏ها[یتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقق‏یافتنى است.

یکی از وعده های الهی نابودی بنی اسرائیل است، در زمانی که فساد آن ها بسیار آشکار شده است. در آن زمان خدای متعال بندگانی که دست و بازوی او شده اند و صاحب قوای شدید هستند را بر می انگیزد تا برای بار اول بنی اسرائیل را نابود کنند، و این وعده ای قطعیست.

پرده سوم:

حال زمان آن رسیده است که کمی فکر کنیم و شرایط زمانه را خوب بررسی کنیم. وعده الهی پیش روی ما چیست؟ به تصریح آیات و احادیث، وعده آخرالزمان به معنی خاص با اتفاقات جغرافیایی عجیب و نزول عذاب های الهی همراه خواهد بود و مطابق نظر خیلی از مفسرین ما وارد این فضا نشده ایم و قبل از وعده آخرالزمان هستیم. اما آیا فساد صهیونیست ها آشکار نشده است؟ آیا ربا که محصول بانکداری صهینونیستهاست عالم را فرا نگرفته است؟ آیا مظلومین عالم در همه جای دنیا توسط پول و سلاح های آن ها به خاک وخون کشیده نشده اند؟ آیا فحشا با اجازه و ترویج آن ها در اکثر کشورهای جهان در بدترین شکل خودش علنی نشده است؟ آیا نرسیده است زمانی که همگان شهادت دهند که صهیونیست ها «لتفسدن فی الارض» را به تمام و کمال اجرا کرده اند؟

بنظر می آید که وعده الهی پیش روی ما همان «وعده نابودی بنی اسرائیل» است، وقتی به سخنان رهبر معظم انقلاب نگاه می کنیم می بینم که ایشان هم این وعده را نزدیک می بینند که فرموده بودند:« رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»

پرده چهارم:

برای نابودی بنی اسرائیل لازم است تا «عبادا لنا» شکل گیرد، یعنی باید یک جمع بزرگ به عبودیت کشیده شود و علاوه بر آن برای خدا باشند و دست و بازوی او. برای نابودی بنی اسرائیل لازم است تا امت واحده شکل گیرد و ملت های مسلمان همه به مانند یک پیکره باشند، همانطور که رهبر بزرگوار ما فرمودند:« [دشمنان] از اسلام عمل، اسلام اقدام، اسلام توده‌ی مردم، اسلام توکل به خدا، اسلام حسن ظن به وعد الهی که فرمود: «و لینصرنّ الله من ینصره»، میترسند. وقتی اسم این اسلام می‌آید، نشانی از این اسلام پیدا میشود، مستکبرین عالم به خودشان میلرزند - «کأنّهم حمر مستنفرة. فرّت من قسورة» (آنان مانند گورخرانی رمیده از شیر خشمگین فرار می کنند) - لذا نمیخواهند عنوانِ بیداری اسلامی باشد. ولی ما معتقدیم نخیر، این یک بیداری اسلامی است، بیداری حقیقی است، و رسوخ پیدا کرده است، امتداد پیدا کرده است، به این آسانی‌ها هم دشمنان نمیتوانند آن را از راه خودش منحرف کنند.»

پرده پنجم:

حال باید دید چه چیزی توانایی دارد تا در این بحبوحه -که دشمنان بر طبل تفرقه و جنگ هرچه بیشتر می کوبند- پیکره واحد اسلامی را شکل دهد و همه حق طلبان عالم را در جبهه حق جمع کند؟


 

پرده ششم:

امام عصر(عج) ارواحنا فداه- در توقیعی به شیخ مفید(ره)فرمودند: «...وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا...» (چنانچه شیعیان ما- خدا به طاعت خود موفقشان بدارد-قلباً در وفاى به عهدشان اجتماع مى‏شدند نه تنها سعادت لقاى ما از ایشان به تأخیر نمى‏افتاد...) یکی از بزرگترین عوامل در جاده به سوی ظهور «اجتماع قلوب» است.

خدای متعال هم در آیه 103 سوره آل عمران از تالیف قلوب به عنوان ابزاری مهم نام می برد که از دست همگان حتی پیامبر خارج است و فقط و فقط نتیجه خواست اوست:« ...وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلى شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها..» (و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد.)

پرده هفتم:

راه رسیدن به امت واحده برای نابودی بنی اسرائیل «اجتماع قلوب» است که گامی در جاده به سوی ظهور و در راستای « لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ» به شمار می رود.

پرده هشتم:

با وقوع انقلاب اسلامی گویی کلنگ حوادث به سمت وعده نابودی بنی اسرائیل زده شد، قدرت پوشالی آن ها که توسط ملت ایران به سخره گرفته شد روز به روز در دیدگان ملت های عالم افول کرد و قدرت انقلاب و جبهه حق روز به روز بیشتر... خداوند آهنگ اجتماع قلوب و تحول قلوبش را با انقلاب اسلامی ایران شروع کرد و حضرت امام (ره) آن را به زیبایی نشانمان داد وقتی که فرمود این تحولی که در انسان ها پیدا شد، از تحولی که در این رژیم پیدا شد بالاتر است. یک روز بود که اگر یک پاسبان می‌آمد در بازار تهران، که بزرگترین بازار ایران است، و می‌گفت که «۴ آبان» است و باید بازارها تعطیل بشوند یا بیرق بزنند، احدی به خودش اجازه نمی‌داد که مخالفت کند. در ذهنش وارد نمی‌شد که با پاسبان مگر می‌شود مخالفت کرد! خدای تبارک و تعالی در مدت کمی همچو متحول کرد این ارواح طیبه را، همچو پشت و رو کرد این نفوس قدسیه را، که در خیابانها راه افتادند و فریاد کردند «مرگ بر این سلطنت پهلوی»! جلوی مسلسلها، جلو تانکها می‌پریدندروی تانکها و همان جا شعار می‌دادند. این تحول یک معجزه واضحی است که در یک مدت کوتاهی برای یک ملت، در همه اقشار، این تحول پیدا شد.»

پرده نهم:

در مرحله بعدی خداوند «بیداری اسلامی» را عطا کرد تا قدمی جلوتر به سمت وعده تشکیل امت واحده و نابودی بنی اسرائیل برویم، اما ما قدر ندانستیم و با تحلیل های غلط این «آیه» بزرگالهی رو به این و آن ربط دادیم، به خودمان گرفتیم وحاصل مدیریت خودمان دانستیم درحالیکه تحول قلوب بود و کار خدای متعال...سران کشورها هم درک نکردند و انقلاب ها را حاصل قدرت خودشان دیدند و حکومت هایشان عمری چند روزه گرفت... قدر ندانستیم و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم. تا سال 89 که به نوعی شروع بیداری اسلامی بود راه پیمایی های اربعین با جمعیت های کم و چند ده هزاری انجام می شد؛ اما بعد از اینکه فرصت «بیداری اسلامی» را از دست دادیم خدای متعال آیه ای بزرگتر و عظیم تر نشانمان داد تا بفهمیم که دست قدرت اوست که عالم را به سمت وعده ها می کشاند...

پرده دهم:

اربعین...

حالا چند سالی هست که سال به سال بر جمعیت میلیونی افزوده می شود و انگار نه انگار که این کشور درگیر جنگ داخلی است و فضای آن پر از خطر، قلب ها از همه جای جهان به سمت کربلا کشیده می شود... حالا همگان در حیرت مانده اند که دست قدرت خدای متعال چنان اجتماع قلوب را رقم زده است که از آمریکا و اروپا، از آفریقا و آسیا قلب ها به سمت کربلا کشیده می شود و پا ها هرطور که شده محکومند به همراهی... آینده این جمعیت چیست؟ می توانیم بگوییم اربعین آیه ایست عظیم برای تحقق وعده نابودی بنی اسرائیل؟ خدایا ما شهادت می دهیم که هیچکس در این ماجرا دخالتی نداشته و این تنها و تنها حاصل دست قدرت توست... بارالها! چه زیبا نشانمان دادی که «صراط الذین انعمت علیهم» یعنی بر جاده ای به مقصد امام(ع) حرکت کردن و آنوقت تمام نعمات توسط تو در این جاده قرار گرفتن... بارالها! در این راه پیمایی مسیحیان هم می آیند، سنی ها هم می آیند، خدایا ما شهادت می دهیم که تو درحال رقم زدن ماجرایی عظیم هستی و ما آرزویمان این است که قسمتی هرچند حقیر از ماجرای تو باشیم... خدایا پیامبر(ص) فرمود:« ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها» (همانا در زمان های شما نفحه هایی از جانب ربتان وجود دارد هشیار باشید و خود را در معرض آن ها قرار دهید.) خدایاما شهادت می دهیم که اربعین نفحه آسمانی توست در این زمانه دنیا، تا به وسیله آن اجتماع عظیم قلوب را حول محور امام(ع) شکل دهی و وعده نابودی بنی اسرائیل را رقم بزنی... خدایا اجازه می دهی که ما هم در این آیه عظیم تو قسمتی از صحنه باشیم...؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۵ ، ۲۲:۱۸
علی...